-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)
-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:579 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:22

قرآن در تحليل شكست احد چه ميگويد، و چگونه از آن پل پيروزي ميسازد؟

قرآن ميگويد



«…و سست نشويد! و غمگين نگرديد1 و شما برتريد اگر ايمان داشته باشيد!



«اگر (در ميدان احد،) به شما جراحتي رسيد(و ضربهاي وارد شد)، به آن جمعيّت نيز(در ميدان بدر)، جراحتي همانند آن وارد گرديد. و ما اين روزها(يِ پيروزي و شكست) را درميان مردم ميگردانيم؛(ـ و اين خاصيّت زندگي دنياست ـ) تا خدا، افرادي را كه ايمان آوردهاند، بداند(و شناخته شوند)؛ و خداوند از ميان شما، شاهداني بگيرد؛ و خداوند ظالمان را دوست نميدارد.»



«و تا خداوند، افراد با ايمان را خالص گرداند(و ورزيده شوند)؛ و كافران را به تدريج نابود سازد.»



«آيا چنين پنداشتيد كه (تنها با ادّعاي ايمان) وارد بهشت خواهيد شد، درحالي كه خداوند هنوز مجاهدان از شما و صابران را مشخّص نساخته است؟!»



« و شما مرگ(و شهادت در راه خدا)را، پيش از آن كه با آن رو به رو شويد، آرزو ميكرديد؛ سپس آن را با چشم خود ديديد، در حالي كه به آن نگاه ميكرديد(و حاضر نبوديد به آن تن در دهيد! چقدر ميان گفتار و كردارِ شما فاصله است!).» آل عمران/139 الي 143



اين آيات با آن لحن گيرا و برنده، همچون پتك بر مغز تازه مسلمانان وارد شد، و اين شكست دردناك را، مكتبي براي آموزش طريقة خودسازي، و برطرف ساختن ضعفها ساخت؛ تا با منطق واقعي اسلام آشنا شوند؛ موضع خود را براي آينده اصلاح كنند و از اين شكست، نردباني براي پيشرفت سريع خود و نسلهاي آينده بسازند؛ تا فقط تكيه بر ادّعاها و شعارها نكنند، و به واقعيّتها روآورند، و تا كيفيّت را فداي كمّيّت نكنند و ناخالصيها را از خود دور سازند.








مدريريت و فرماندهي در اسلام


حضرت آيت الله مكارم شيرازي

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.